Reflektioner över fyra år med Mistra miljökommunikation

Publicerad: 05 december 2023

Efter fyra år av forskning, praktisk samverkan och utforskning av nya arbetssätt, går den första fasen av forskningsprogrammet Mistra miljökommunikation mot sitt slut. Programmet har bedrivits av forskare från flera olika discipliner vid sju universitet i fyra länder, affilierade partners i ännu fler länder samt ett antal strategiska samhällspartners utanför universitetsvärlden. Vid slutet av en sådan process faller det sig naturligt att ta ett steg tillbaka och reflektera över var vi befinner oss idag, fyra år senare. Vad har vi lärt oss? Har vi uppfyllt de mål vi satte för de första åren? Har programmet lämnat det bidrag vi tänkte oss, såväl forskningsmässigt som till verksamheter utanför akademin?

Läs hela blogginlägget på den engelska sidan genom att växla språk högst upp på sidan.