Hoppa till huvudinnehåll

Miljökommunikationsdagen 2023

Målkonflikter och synergier i hållbarhetsomställningen

Miljökommunikationsdagen vänder sig till dig som på ett eller annat sätt använder dig av kommunikation för hållbarhet i din praktik inom offentlig och privat sektor, NGOs, andra organisationer och civilsamhället.

Syftet med dagen är att deltagare träffas och inspireras av varandra, och att vi samtalar kring erfarenheter och de senaste insikterna från forskningen om meningsskapande och kommunikation för en mer hållbar värld.

Årets tema är målkonflikter och synergier i hållbarhetsomställningen. Vilka roller spelar vår kommunikation och våra kunskaper, värderingar, känslor och upplevelser för hållbarhetsomställningen, och hur kan vi hantera de målkonflikter och synergier som omställningen innebär?

Dagen arrangeras i tre städer tillsammans med Färgfabriken i Stockholm, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation i Göteborg och Vetenskapens hus/Luleå tekniska universitet i Luleå.

Varmt välkommen!

Stockholm 26 september

Färgfabriken

Bild på Färgfabrikens fasad och entré