Sillakvariet på BSSC. Foto.
21 mar

Yrkesmässa för gymnasieelever – arbeta med vatten och hav

evenemang |

Boka in dina elever på en unik yrkesmässa yrkesmässa torsdag 21 mars. Då välkomnar vi gymnasieelever som är nyfikna på yrken och studievägar kopplat till vatten och hav till Baltic Sea Science Center! Prata med aktiva yrkesmänniskor som skeppare, dykare, marinbiologer, miljöanalytiker, fiskveterinär och vetenskapsjournalister. På plats finns även studenter och studievägledare.

Mässan passar extra bra för åk 3 som börjar fundera på vad de ska göra efter studenten och åk 2 som ska göra gymnasiearbeten.

Under dagen finns både utställare och bokningsbara föreläsningar för dig och din klass.

På mässan träffar ni bland andra personer som jobbar på Naturvårdsverket, Skärgårdsstiftelsen, Deep Sea Reporter, Stockholm Vatten och Avfall, VRAK, Länsstyrelsen, Baltic Sea Science Center, Skansen, R/V Electra, WSP samt studenter, studievägledare, forskare och alumner från Stockholms universitet och Sveriges lantbruksuniversitet.

I samband med ert besök på mässan har ni fri entré till Skansen. Läs mer och boka in er via Skansens hemsida, se länken nedan.

Tid: 2024-03-21 09:00 - 15:00
Ort: Stockholm
Arrangör: Baltic Sea Science Center på Skansen i samarbete med Stockholms universitet, Sveriges Lantbruksuniversitet och Stockholm Vatten och Avfall samt företag och aktörer som deltar i mässan.
Sista anmälningsdag: 19 mars 2024
Mer information:

Kontakt: bssc@skansen.se

Medverkande på yrkesmässan med SLU-koppling:

• Elin Dahgren, forskare
  • Hampus Hällbom, statsveterinär inriktning fisk på SVA (SLU-alumn)
  • Elsa Malmer, vattenresursingenjör med fokus strategisk vattenplanering på WSP (SLU-alumn)
  • Benjamin Mooney, forskarstuderande
  • Frida Viklund Rundgren, utbildningsinformatör
  • En student från program Djur och hållbarhet och en student från Växtodlingsprogrammet.
  • Ann-Katrin Hallin, vetenskapskommunikatör

Se fler medverkande på Skansens hemsida.

Relaterad information