ko

Kosläpp på Lövsta

evenemang |
kossa

Varmt välkommen till årets kosläpp på Lövsta forskningscentrum utanför Uppsala. I samarbete med Arla bjuder SLU in allmänheten till en trivsam dag när korna släpps på årets grönbete.

På plats får du som besökare njuta av höjdpunkten när korna skuttar ut. Du har även möjlighet att träffa forskare och verksamhet inom SLU samt intaga en bulle ihop med mjölk. Med ett flertal aktiviteter på plats hoppas vi kunna visa en del av bredden inom SLU och locka till nyfikenhet för kommande generationer av forskare.

Så här skriver Arla på sin webb angående anmälan:

Kontaktuppgifter – varför behöver ni dem?

Bokningsbekräftelsen skickas till e-postadressen du anger vid bokning. Och på grund av väder, vind eller oförutsedda händelser, kan betessläppet på den gård just du anmält dig till, bli uppskjutet eller ändrat när det gäller datum och tid. Om detta sker vill vi kunna meddela dig detta så fort som möjligt, därför behöver vi dina kontaktuppgifter.

Parkeringsavgift

En mindre parkeringsavgift (swish) tas ut på plats av studenter vid SLU.

Tid: 2024-05-04 09:00 - 14:00
Ort: Uppsala