Sök Marie Skłodowska-Curie postdoktor stipendium

Senast ändrad: 05 oktober 2023

Marie Skłodowska-Curie postdoktor stipendium är öppet för forskare som har max åtta års forskarerfarenhet efter avlagd doktorsexamen.  VH-fakulteten erbjuder möjlig ytterligare finansiering för att ta emot postdoktorer.

VH-fakulteten vill stimulera att fler söker Marie Skłodowska-Curie postdoktor stipendium, MSCA-PF. Detta för att säkra excellent och innovativ forskning genom att öka internationellt utbyte samt stödja forskares karriärutveckling.

Därför har VH-fakulteten beslutat att betala hälften av överskjutande OH som inte täcks av postdoktor-anslaget.

Forskare som söker MSCA-PF med SLU som värd kan få stöd  med ansökan av Grants Office. Seminarium med tips om ansökan hålls i maj. I juni kan du delta i en workshop för att finslipa ansökan. Sista ansökningsdag för MSCA är den 13 september.

Är du intresserad av att vara handledare för en postdoktor inom MSCA?
Anmäl dig samt berätta inom vilket ämne du kan handleda till Ann-Sofi Bergqvist, ann-sofi.bergqvist@slu.se eller till din prefekt.