Miljökommunikationsdagen 2023 åker på turné

Publicerad: 22 augusti 2023
En kvist med rosa blad. Foto.

Under hösten åker Miljökommunikationsdagen på turné och du får chansen att träffa oss i Stockholm, Göteborg eller Luleå. Välkommen till en dag med kunskap, inspiration och diskussioner som rör miljökommunikation. Temat för i år är Målkonflikter och synergier i hållbarhetsomställningen.

För fjärde året anordnar Mistra Environmental Communication Miljökommunikationsdagen. Denna gång erbjuder vi intressanta föreläsningar, seminarier och diskussioner om miljökommunikation. Följ med på en hållbarhetsvandring, eller se en utställning om miljökommunikation i konsten och sociala medier. Diskutera cirkulär ekonomi eller rättvisa i den gröna omställningen.

Miljökommunikationsdagen vänder sig till dig som på ett eller annat sätt använder dig av kommunikation för hållbarhet i din praktik inom offentlig och privat sektor, NGOs, andra organisationer och civilsamhället.

Syftet med dagen är att deltagare träffas och inspireras av varandra, och att vi samtalar kring erfarenheter och de senaste insikterna från forskningen om meningsskapande och kommunikation för en mer hållbar värld.

Årets tema är målkonflikter och synergier i hållbarhetsomställningen. Vilka roller spelar vår kommunikation och våra kunskaper, värderingar, känslor och upplevelser för hållbarhetsomställningen, och hur kan vi hantera de målkonflikter och synergier som omställningen innebär?

Dagen arrangeras i tre städer:

Stockholm 26 september

Dagen arrangeras på och tillsammans med Färgfabriken och har lite extra fokus på konstens roll i samhällsomställningen.

Göteborg 28 september

Dagen arrangeras på och tillsammans med Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet, och har lite extra fokus på politikers och företags roll i omställningsarbetet på Västkusten.

Luleå 3 oktober

Dagen arrangeras på och tillsammans med Vetenskapens hus/Luleå tekniska universitet och har lite extra fokus på politikers och företags roll i samhällsomställningen.

Program och anmälan

Se programmen för alla tre orter och anmäl dig på:
slu.se/mkdagen2023

Varmt välkomna!