16 apr

Möte om svensk äppelodling

seminarier, workshops |
Äppelblom, Sparbanken Skåne logo

Välkommen till en dag där näring och forskare möts för att diskutera möjligheter och utmaningar för svensk äppelodling.

Under mötet kommer vi att få lyssna på presentationer av forskare och näringsrepresentanter och delta i givande gruppdiskussioner om utmaningar och möjligheter för den svenska äppelodlingens framtid.

Vår förhoppning är att dagens möten bygger framtida samarbeten och stärker näringen.

Initiativtagare till dagen är styrgruppen för Kraftsamling Äpple som består av representanter från SLU, Riksförbundet Svensk Trädgård, LRF Trädgård, Äppelriket, Föreningen Sörmlandsäpplen samt Föreningen Svenska Must och Ciderproducenter. Dagen arrangeras av Institutionen för växtförädling i samarbete med SLU Partnerskap Alnarp och Sparbanken Skåne.

Seminariet kommer att hållas i hybridformat för att möjliggöra en bred geografisk representation. Zoom-länk kommer att skickas ut efter registrering.

Tid: 2024-04-16 09:00 - 15:00
Ort: Alnarp /online
Lokal: Crafoordsalen
Arrangör: Institutionen för växtförädling i samarbete med SLU Partnerskap Alnarp och Sparbanken Skåne.
Sista anmälningsdag: 9 april 2024
Mer information:

Adress: Sundsvägen 14, Alnarp

Till anmälningsformuläret

09.00

Drop-In Kaffe/Fika

10.00

Presentationer av forskare och näringsrepresentanter (pågående forskning, utbildning och odlarperspektiv)

12.00

Lunch