24 maj

Webbinarium: Omställning för mer löv i svenska skogar

En ökning av löv i svenska skogar kräver en omställning i policy och institutioner, organisationer, företag och praktik. Detta eftersom gran och tall har gynnats framför löv de senaste decennierna.

Baserat på en policy brief presenteras rekommendationer för en sådan omställning med fokus på vad som behöver göras, hur det kan gå till samt vilka som behöver agera som en del av omställningsarbetet.

Presentationen hålls av Louise Eriksson, projektledare för Trees For Me:s arbetspaket med fokus på samhällsomställningar och forskare i miljöpsykologi vid Umeå universitet, och Luis Andrés Guillén Alm, forskare inom skoglig policy och planering vid institutionen för sydsvensk skogsvetenskap, SLU.

Policy brief från SLU Future Forests om omställning till mer löv - slu.se

Om Trees For Me:s forskningsprojekt med fokus på samhällsomställningar

Louise Eriksson, Umeå universitet - umu.se

Luis Andrés Guillén Alm, SLU - slu.se

Registrering och mer information

Webbinariet hålls på svenska, online via Zoom, och är öppet för alla intresserade.

Registrering och mer information på Trees For Me:s hemsida - treesforme.se

Tid: 2024-05-24 14:00 - 15:00