Li Gessbo

Presentation
Mitt fokus är alltid målgruppens behov av kommunikation. Kunskapen om målgruppen (behov, språkpreferenser, kunskaper) och den kontext den befinner sig i avgör hur kommunikationen utformas för att uppsatta mål ska nås. Kommunikation är inte bara text/ord, även bild och form.
En faktor för framgång är ett starkt varumärke. Varumärkesperspektivet är centralt i mitt arbete vid SLU.
Vid enheten för internkommunikation och ledningsstöd arbetar jag med:
- Ledningsstöd: stödja och ge råd i kommunikationsfrågor samt skapa förutsättningar för universitets- och fakultetsledningarnas kommunikation med övrig verksamhet.
- Studentrekrytering: stöd till programnämndernas arbete med studentrekrytering samt samarbeten med centrala studentrekryteringen och andra som arbetar med studentrekrytering vid SLU.
- Webb: support och feedback till SLU:s webbpublicerare samt strukturfrågor för medarbetarwebb och fakulteternas sidor på externwebben.
Jag är anställd vid kommunikationsavdelningen och sitter i Ulls hus i Uppsala.
Undervisning
Internt SLU: kommunikation i sociala medier, bland annat för doktorander, lärare och chefer.
Vid tidigare anställningar: lärare i bild- och textanalys vid vuxenutbildning, arbete som grundskolelärare.
Bakgrund
Fil. kand. informationsdesign, inriktning naturvetenskaplig illustration
Grundskollärarutbildning Ma/NO/Bild. Fördjupning i didaktik: analys av bilder i läromedel.
Har arbetat bland annat som ansvarig för information och marknadsföring vid snabbväxande gasellföretag på internationell marknad samt som frilansande illustratör/grafisk formgivare.