20 feb

SLU-biblioteket, Umeå

Värt att veta... ”Vi kan inget göra, för ord står mot ord”

seminarier, workshops |
Elin Olofsson. årets SLU-alumn 2018. Foto: Olof Bergvall

Elin Olofsson, årets SLU-alumn, gör en närläsning av en händelse ur #slutavverkat ur ett kommunikations-, makt- och organisationsperspektiv.

Skogsbranschens Metoo-upprop #slutavverkat har framhållits som en positiv och förändrande kraft i skogsbranschen. Föredraget syftar till att sammanfatta lärdomarna från #slutavverkat genom att analysera en aktuell incident från en alldeles vanlig arbetsplats. Är ryktet om den ojämställda skogsbranschens död kraftigt överdriven?

Länk till föreläsningen.

Tid: 2019-02-20 12:00
Ort: Umeå
Lokal: SLU-biblioteket
Arrangör: Fakulteten för skogsvetenskap
Mer information:

SLU Umeå bjuder in allmänhet och anställda till öppna lunchföreläsningar. Vi bjuder på vegetarisk soppa och bröd så långt det räcker. Kom klockan 12 – föreläsningen börjar tio över! Föredraget tar cirka 20 minuter och efteråt finns tid för frågor och diskussion.

Föredraget är ett extrainsatt föredrag i föredragsserien Värt att veta... – en serie med öppna lunchföreläsningar vid SLU Umeå.

Föredragsserien Värt att veta är ett samarrangemang mellan SLU:s miljöanalys, fakulteten för skogsvetenskap och SLU-biblioteket.