9 dec

Digitalt

Digital träff limniska nätverket: Hur jobbar de på naturum Vattenriket och i Hamra nationalpark?

seminarier, workshops |
Undervisning av skolklass vid Vramsån.

På den digitala träffen den 9 december får vi lära oss mer om man på naturum Vattenriket och i Hamra nationalpark jobbar med sötvattenpedagogik.

Välkommen på digital träff med limniska nätverket! Den 9 december, kl. 10-12, diskuterar vi pedagogiska tricks och tips i vatten med:

Naturum Vattenriket

Sam Peterson berättar om hur de jobbar med vattenpedagogisk verksamhet i Kristianstad Vattenrike. Han kommer också visa oss hur vi kan använda den pedagogiska Vattenrikesnurran.

Hamra nationalpark

Anna Kjellander berättar hur de jobbar med bland annat Loos skolelever och naturvägledning i nationalparken.

Gruppdiskussioner

Vi kommer också att ha ett diskussionspass där ni deltagare delas upp i grupper och får diskutera "Hur kan jag använda det jag hört idag i min verksamhet och för min målgrupp?"

Limniska nätverket samordnas av CNV på uppdrag av Havs- och vattenmyndigheten.

Anmälan till digital träff med limniska nätverket

De uppgifter du registrerar här kommer att behandlas av SLU för att administrera din anmälan eller ditt besök. Läs mer om behandling av personuppgifter på www.slu.se/personuppgifter.

Tid: 2020-12-09 10:00 - 12:00
Ort: Digitalt
Arrangör: SLU Centrum för naturvägledning

SLU Centrum för naturvägledning (CNV)