6 feb

Biblioteket, Umeå

No photos or film – No nature conservation!

evenemang | seminarier, workshops |
Porträttbild av Staffan Widstrand.

En av Sveriges mest kända naturfotografer kommer till SLU Umeå för att prata om hur naturfotografi och -film kan påverka människors beteende och medvetenhet om naturskyddsrelevanta frågor.

Staffan Widstrand är en av Sveriges mest kända naturfotografer, som satsar mycket i sitt arbete på kommunikation av naturskyddsfrågor. Han har bland annat initierat projekten Wild Wonders of Europe och Wild Wonders of China.

Den 6:e februari kommer han till SLU i Umeå för att prata om hur naturfotografi och -film kan påverka människors beteende och medvetenhet om naturskyddsrelevanta frågor.

Föreläsningen är öppen för allmänheten. Den hålls på engelska och kommer att livesändas via denna länk: https://play.slu.se/Qc/create/mainshow.asp?id=j8w524. Vi bjuder också på fika så långt det räcker.

Två Arabian Oryx, Oryx leucoryx, i ett naturreservat i Dubais öken. Foto.Photo: Staffan Widstrand/www.staffanwidstrand.se

Tid: 2020-02-06 11:00 - 12:00
Ort: Umeå
Lokal: Biblioteket