6 mar

MVM Framtiden, Ultuna

Statistics@SLU seminar: Generalised additive models for environmental trend analysis

seminarier, workshops |

Claudia von Brömssen, Dept. Of Energy and Technology

General additive model (GAM) have arisen as one of the standard methods to use for trend analysis. In this talk, we give an overview over what general additive models are and how the relate to general linear models. We discuss with typical questions in environmental trend analysis can be addressed with these models and which issues remain.

Models are illustrated by current work on trends in acidification in Swedish rivers.

The seminar will be videolinked:

External Video System : dial 6797400@video.slu.se from your endpoint

Skype for Business : click to join sip:6797400@video.slu.se

Web Browser : click to join https://join.video.slu.se/webapp/?conference=6797400@video.slu.se

Tid: 2020-03-06 13:15 - 14:00
Ort: Ultuna
Lokal: MVM Framtiden
Arrangör: Statistics@SLU

Claudia von Brömssen Universitetslektor vid Institutionen för energi och teknik; Tillämpad statistik och matematik

E-post: claudia.von.bromssen@slu.se