23 feb

Webbinarium, via Zoom

One Health webbinarium #9 - Pia Haubro Andersen & Lena Lidfors

seminarier, workshops |
Vandrande man i en färgfylld skog på hösten i sällskap av en hund.

Effekter av virtuell skog och gröna inomhusmiljöer för ökat välbefinnande. Nya metoder för att undersöka resistens hos hästens spolmask. Grön rehabilitering som behandling. Hur utvecklas malariamyggor för att bita människor? Varför djur och natur i barns vardag? Det, och mycket mer kommer SLU Future One Health att ta upp under vårens webbinarieserie.

SLU Future One Health har hittills finansierat totalt 18 fördjupade analyser. I denna serie presenteras resultaten av dessa studier gjorda av SLU-forskare i samarbete inom och utanför SLU.

Analyserna har varit i form av pilotstudier, rapporter eller granskningsdokument inom plattformens temaområden. Under hösten 2020 har sju av forskargrupperna presenterat sina resultat under ett lunchwebinar. Under våren 2021 kommer de återstående forskarna att presentera sina resultat. Dessutom kommer vi att ha tre presentationer av rapporter som plattformen finansierade under 2020. Varje forskare har 20 minuter att presentera, följt av 5-10 minuters diskussion och frågor.

När? Varannan tisdag från 9 februari till 11 maj kl 12.00-13.00
Var? via Zoom
Organisatör: Lena Lidfors eller Susanna Sternberg Lewerin

Håll koll i vår kalender och registrera dig för kommande webbinarier.

Välkommen!

För mer information om webbinariet den 23 februari - se den engelska sidan.

Tid: 2021-02-23 12:00 - 13:00
Ort: via Zoom