6 okt

Wiks slott, Uppsala

Lokalekonomidagarna 2022

evenemang | konferenser |

Lokalekonomidagarna är en arena för kunskap kring hur vi kan stärka lokala ekonomier i hela landet. Med goda exempel och forskning visar Lokalekonomidagarna hur hållbar, lokal utveckling kan organiseras och finansieras. Lokalekonomidagarna har arrangerats sedan 2003 av ett stort antal organisationer.

Med detta års upplaga av Lokalekonomidagarna passar vi på att lansera ett nytt verb: att bygda. Vi vill samla alla er som på olika orter, landsbygder, i organisationer eller offentliga verksamheter arbetar just med att bygda – att skapa lokal samhörighet, lokal motståndskraft, lokala målbilder och nya smarta samhällsinnovationer med utgångspunkt i det lokala!

Programmet sträcker sig från "lunch till lunch", med start kl 12:30 den 6 oktober och avslutning kl 13:00 den 7 oktober.

Följ Lokalekonomidagarna på Facebook och Instagram eller håll utkik på hemsidan för nyhetsuppdateringar.

Tid: 2022-10-06 12:30 - 2022-10-07 13:00
Ort: Wiks slott, Uppsala
Mer information:

Om Lokalekonomidagarna

Den nationella konferensen ”Lokalekonomidagarna” (LEK) arrangerades första gången 2003 vid Växjö universitet. Sedan 2013 arrangeras Lokalekonomidagarna regionalt med lokala samarbetspartners på olika platser över hela landet. Uppdrag landsbygd vid SLU är en av medarrangörerna.

Lokalekonomidagarna är en mötesplats för aktörer så som företagare, lokala utvecklingsgrupper, politiker, tjänstemän, kommunrepresentanter, kooperativ, projekt, entreprenörer, lokala initiativ, gräsrötter, föreningar, organisationer, myndigheter, politiska partier, sociala investerare, bankfolk, forskare vid universitet och högskolor med flera. Den gemensamma nämnaren är viljan att arbeta för att stödja, utveckla, stärka och studera lokal ekonomi.

Hemsida: https://lokalekonomi.helasverige.se/