6 okt

Skogshögskolan, SLU Umeå, Umeå

Automation och förädling - Trees For Me idag och i morgon

evenemang |

Det nya, nationella kompetenscentret Trees For Me, med fokus på snabbväxande lövträd, bjuder in till en heldag om automation och förädling för hållbar lövskogsproduktion. Partners och andra intresserade är välkomna.

Inbjudan till heldag om automation och förädling för hållbar lövskogsproduktion, den 6 oktober 2022 kl. 9.30-17.00 i Umeå.

09.30-10.00 Kaffe och registrering - rum Sälgen, Skogshögskolan, SLU Umeå
10.00-12.00 Presentationer av Trees For Me och forskningsprojekten inom centret
12.00-12.30 Björk i Finland - Pasi Puttonen, Helsingfors universitet
12.30-13.30 Lunch
13.30-14.15 Busstransport till Skogforsks försöksstation i Sävar
14.30-15.30 Demonstration av autonom skogsmaskin
15.30-16.00 Fika
16.00-17.00 Exkursion vid björkplantering, hybridasp-plantering och fröplantage, med fokus på plantmaterial för norra Sverige
17.00-17.45 Buss till centralstationen i Umeå och Umeå flygplats

Samling vid Skogshögskolan, SLU Umeå.

Presentationerna på förmiddagen kan följas online. Registrera dig för webbinariet via denna länk:
Vänligen registrera dig i god tid, eftersom det kan ta upp till 15 min innan du får inloggningsuppgifterna via mail.

Anmälan görs senast 23 september, se länk nedan.

Trees For Me är ett kompetenscentrum med fokus på snabbväxande lövträd för hållbart skogsbruk, material och energi i Sverige. Centret finansieras av Energimyndigheten och 50 andra privata och offentliga aktörer.