14 dec

Utsikten, Skogishuset, Umeå

Forest Social: The Swedish Wildfires of 2018: Forests as Lived Spaces and Local Community Agency

seminarier, workshops |

På föreläsningen kommer Jenny Ingridsdotter, universitetslektor vid institutionen för kultur- och medievetenskaper, Umeå universitet att presentera sin forskning.

Denna föreläsning är en del av Forest Social, en föreläsningsserie från Future Forests som riktar sig till samtliga studenter vid SLU och Umeå universitet.

Forest Social

Vad betyder skogen för oss, för samhället och vår kultur? Skogen är en del av samhället men samhället är också en del av skogen. Vilka frågor behöver vi ställa för att förstå detta samband bättre?

Föreläsningarna strävar efter att inspirera till tvärvetenskapliga perspektiv på skogen och undersöka sambanden mellan skogen och samhället.

På föreläsningarna kommer forskare inom konst, humaniora och samhällsvetenskap att presentera sin forskning. Efter föreläsningarna finns det möjlighet att ställa frågor, diskussion och fika. Föreläsningarna hålls på engelska.

Forest Social

Tid: 2022-12-14 13:30 - 14:30