15 dec

Noble cause, Nobel prize

Häng med gymnasieelever från andra Youth Institutes i världen onsdagen den 15 december kl. 15.30, för att lära dig mer om historien kring Nobelpriset och vad det har bidragit med i världen.

Det är dags att lära sig mer och utforska betydelsen av Nobelpriset, lära känna några av dess pristagare och hur de arbetar med globala utmaningar i världen. Som exempel fick organisationen World Food Programme Nobels fredspris 2020, och Nobelpriset i ekonomi år 2019 delades ut till en trio med fokus på att bekämpa global fattigdom.

Efter en virtuell rundtur på Nobels fredsprismuseum i Stockholm kommer studenterna att delas upp i små grupper med en handledare för att diskutera några av de senaste årens Nobelpris med andra elever från de olika Youth Institutes.

Dag och tid: 15 december 2022, kl 15.30-17.00 svensk tid

Registrering: Maila ditt namn och vilken skola du går på till youthinstitute@slu.se senast den 12 december 12.00.

Tid: 2022-12-15 15:30
Ort: Online

• Välkommen

• Lär dig mer om Nobelpriset