Vetefält med blå himmel, foto.
11 mar

Lunchwebbinarium: Växtskyddsforskning på Epok

Välkommen till ett seminarium med Johanna Spångberg, Föreståndare för SLU Ekologisk produktion och konsumtion, Epok, Anna Karin Rosberg, institutionen för biosystem och teknologi på SLU Alnarp och Ola Lundin, institutionen för ekologi på SLU Uppsala. Seminariet hålls på engelska och är en del av SLU Nätverk växtskydds seminarieserie.

Seminariet hålls på engelska.

• 12:00 Welcome (SLU Plant Protection Network)
  • 12:02 Introduction to Epok – Johanna Spångberg
  • 12:15 Time for questions
  • 12:20 What is the role of biostimulants in plant health? – Ola Lundin
  • 12:30 Herbicide residues in organically certified fertilizers – what are the risks? – Anna Karin Rosberg
  • 12:40 Time for questions

Tid: 2024-03-11 12:00 - 12:45
Ort: Online
Arrangör: SLU Nätverk växtskydd
Mer information:

Seminariet är en del av SLU Nätverk växtskydds lunchseminarie serie som ges på måndagar kl 12.00.

Mötena äger rum på Zoom. Länken kommer att skickas ut till Nätverk växtskydds e-postlista. Om du inte är medlem men vill vara med, kontakta cajsa.lithell@slu.se så ger hon dig med Zoom-länken!
Inbjudna talare kommer att vara både växtskyddsforskare från SLU (från våra olika fakulteter) och externa (internationella) talare. Olika ämnen om växtskydd i jordbruk, skog och naturliga ekosystem kommer att presenteras. Några av föredragen kommer också att presentera infrastruktur vid SLU som växtskyddsforskare använder.