Uppsala Health Summit 2019 söker assistenter

Publicerad: 09 november 2018

Uppsala Health Summit är en internationell, årligt återkommande mötesplats för beslutsfattare, opinionsbildare och experter för samtal om hur vi kan använda kunskap från forskning och innovationer för bättre hälsa och bättre vård. Tema för mötet i oktober 2019 är ”Healthy Urban Childhoods” och SLU Urban Futures är medarrangör. Nu söker SLU och Uppsala universitet efter medhjälpare!

Är du i slut-tampen av din utbildning? Kanske håller du just nu på med ditt master-arbete? Om du är intresserade av internationella kontakter inom stadsplanering och barns hälsa, och dessutom en strukturerad person som är bra på att samla namn och skapa listor, då är detta ett perfekt deltidsjobb för dig!

Uppsala universitet söker nu 1 – 2 personer som under en begränsad tid kan assistera med att kartlägga nyckelaktörer, på organisations- och personnivå, att bjuda in till 2019 års möte.

Mötet kommer att bjuda in personer från industri, politik, akademi, vård och civilsamhället från olika delar av världen.

Se annonsen här.

Och på engelska här.

Sista ansökningsdag är 26 november.

Fakta:

Vid frågor, kontakta: Madeleine Neil, madeleine.neil@uadm.uu.se, telefon 018-471 19 37.