Kevin Bishop invald i KSLA

Publicerad: 13 december 2019
Man. Porträttfoto.

Professor Kevin Bishop vid institutionen för vatten och miljö har valts in i Kungliga skogs- och lantbruksakademins skogsavdelning.

Vid Kungliga skogs- och lantbruksakademins (KSLA:s) möte den 12 december 2019 valdes 30 nya ledamöter in. En av de nya ledamöterna i KSLA:s skogsavdelning är professor Kevin Bishop vid institutionen för vatten och miljö, SLU, och vice-rektor vid SLU med ansvar för miljöanalys.

Kevin Bishop kommer att motta sitt ledamotsbrev vid akademins högtidssammankomst den 28 januari 2020.

Fakta:

KSLA (Kungl. Skogs- och Lantbruksakademien) arbetar med frågor om jordbruk, trädgårdsbruk, livsmedel, skog och skogsprodukter, fiske och vattenbruk, miljö och naturresurser.

Sedan tidigare är även vatten och miljös medarbetare Martyn Futter och Jenny Kreuger invalda som ledamöter i KSLA.