R/V Svea behöver en vikarierande mässman

Publicerad: 28 maj 2020

I egenskap av ansvarig manager, söker Sjöfartsverket en Mässman för ett föräldravikariat, till Sveriges lantbruksuniversitets (SLU) nya oceangående undersöknings- och forskningsfartyg Svea.

Sveas uppdrag

Fartyget är ett av världens modernaste forskningsfartyg och kan användas till i stort sett alla typer av marin forskning och miljöövervakning. Regelbunden verksamhet är Sveriges lantbruks-universitets och Sveriges meteorologiska och hydrologiska instituts (SMHI) expeditioner i Västerhavet och Östersjön för att övervaka fiskbestånd och havsmiljö. Undersökningarna genomförs på uppdrag av Havs- och vattenmyndigheten (HaV).

Svea har två besättningar som arbetar enligt 1:1 system, våra uppdrag är oftast 2-3 veckor långa, med ungefär lika långa ledigheter däremellan.

Läs hela ansökningen via annonsen här >>