Boklansering: Dilemmas of Sustainable Urban Development

Publicerad: 02 juni 2020
Bokomslag

Inom några dagar släpps en ny bok som erbjuder värdefulla och praktiska insikter om en svår arbetslinje vars praktik oundvikligen kräver en konfrontation med grundläggande konflikter mellan olika mål och därför också kräver svåra val och kompromisser.

Med bidrag från ledande akademiker och experter erbjuder denna bok  olika internationella fallstudier som belyser och undersöker konkreta utmaningar för att utöva en hållbar stadsutveckling.

Mari Kågström, Forskare vid Institutionen för stad och land; Avdelningen för Landskapsarkitektur har bidragit med kapitlet Hope and despair: professionals’ struggle to navigate multiple planning ideas in a public-private collaboration in Gothenburg.

Dilemmas of Sustainable Urban Development (Routledge)

Bruno Santesson
Universitetsadjunkt vid Institutionen för stad och land; Avdelningen för landskapsarkitektur

Telefon: +46 18 672519, +46 702 501165