Årsmöte för LivsID 28:e oktober

Publicerad: 26 oktober 2021
Ett apple på en gren med vattendroppar på. Foto.

Den 28:e Oktober kl 9.00 har industridoktrandprogrammet LivsID sitt årsmöte med uppdateringarna från doktoranderna som alla forskar inom livsmedelsrelaterade ämnen.

LivsID är ett industri-doktorandprogram, som ägnar sig åt forskning och utbildning inom livsmedelsrelaterade ämnen. Programmet involverar nio företag och sju avdelningar vid SLU. Torsdagen den 28:e oktober kl 9-16 har programmet sitt årmöte. Du är varmt välkommen att delta. För att få Zoom-länken till det här digitala mötet, kontakta Volkmar Passoth som koordinator för LivsID: volkmar.passoth@slu.se.

Årsmötet hålls på engelska.

Morning Session 9.00-12.00

• Volkmar Passoth says welcome
  • Äppelriket: Swedish apples all year round through new storage technology, Joakim Sjöstrand (PhD student)
    Project members: Marie Olsson (SLU), Helena Persson (SLU), Henrik Stridh (Äppelriket)