Ny SLU-kurs: Kvalificerad praktik för hållbar utveckling

Publicerad: 17 januari 2022

Nu är det möjligt att söka till den nya praktikkursen Kvalificerad praktik för hållbar utveckling, 30 hp. Målet är att SLU:s studenter ska lära sig hur hållbarhet hanteras på arbetsplatser som de är intresserade av. Kursen ges som en fristående kurs på avancerad nivå.

Studenterna ska under minst 16 veckor praktisera på heltid inom en värdorganisation. Praktiken ska ha en tydlig relation till global hållbar utveckling och ska träna studenten i att arbeta självständigt och i samarbete med andra.

"Praktiken ger studenterna en bra möjlighet att reflektera över utmaningar när det gäller att omsätta principer för hållbarhet till verkliga arbetsmiljöer", säger kursledaren Adan L. Martinez-Cruz.

"Som student förväntas du själv hitta den arbetsplats, nationell eller internationell, där du skulle vilja genomföra din praktik", fortsätter Adan.

Du är välkommen att kontakta Adan för att få hjälp med att söka och välja en arbetsplats.

Kursledare: Adan L. Martinez-Cruz adan.martinez.cruz@slu.se

Läs mer och ansök här.