Dags för andra serien av podden the Human-Land

Publicerad: 20 april 2023

I den nya serien av podden Human-Land kommer Amanda Gabriel och Hannah Arnett att utforska hur miljöpsykologi kan stödja systemförändringar för hälsosamma samhällen, ur ett socioekologiskt perspektiv. Human-Land är en podd som är producerad av SLU:s miljöpsykologiska alumninätverk, med stöd av institutionen för människa och samhälle vid SLU Alnarp.

I det här introduktionsavsnittet får vi en översikt över ämnet miljöpsykologi, vad det innehåller och hur det har formats tvärvetenskapligt. Vi får även en bild av var vi befinner oss idag, ett globalt samhälle som försöker möta globala hälsobehov, och hur miljöpsykologi kan fungera som ett verktyg under ett systemskifte.

Läs mer på den engelska sidan.

SLU Landskap
SLU Landskap är en tvärinstitutionell plattform för samverkan och gemensam profilering av landskapsämnet inom SLU och en av de största miljöerna inom forskning och undervisning inom landskapsarkitektur i Europa.