Studentdesigntävlingen 2024 är snart i mål!

Publicerad: 17 april 2024

Den 10:e april var sista dagen för inlämning av bidrag, och hela 12 talangfulla studenter har skickat in sina kreativa förslag till SLU Tankesmedjan Movium. Nu är det snart dags för jurymötet där tre förslag ska nomineras bland de 11 imponerande bidragen som har kommit in.

Den 8:e maj kommer juryutlåtandet att offentliggöras på Moviums hemsida. Och den 20–21 maj kommer presentationen och omröstningen att äga rum vid Sveriges kyrkogårds och krematorieförbund/SKKF:s Rikskonferens i Norrköping. Här kommer 600 deltagare att ha möjlighet att rösta fram vinnarna av 1:a, 2:a och 3:e pris.

Denna tävling arrangeras av SLU Tankesmedjan Movium i samarbete med Sveriges kyrkogårds och krematorieförbund/SKKF och Sveriges Stenindustriförbund. Vi ser fram emot att se vilka bidrag som kommer att belönas. Håll utkik efter spännande uppdateringar på vår hemsida och ta del av resultatet!

Fakta:

Mer info om tävlingen här