Om institutionen

Senast ändrad: 09 mars 2023
Bild på MVM-huset på campus Ultuna

Vår institution består av ca 75 personer och ni hittar oss på Mark Vatten Miljöcentrum vid SLU Ultuna i Uppsala (våning 5).

Vi har stor kompetens inom teknik och system för uthållig produktion av livsmedel- och bioenergi, även inkluderande optimala näringskretslopp och logistiksystem.

Inom metodområdet har vi stor kompetens i Systemanalys inklusive Miljösystemanalys och LCA, liksom i Biometri (statistik och matematik med tillämpningar inom biologiska system) och Automation.

Personal på institutionen för energi och teknik
Miljöarbete

Hitta hit:
Bussförbindelser

Från Centralstationen i Uppsala kan du ta till Ultuna med följande bussar:

• Nr 4 från Uppsala C Area B4 mot Akademiska Ultuna Gottsunda
  • Regionbuss 100 från Uppsala C Area B4 mot Ultuna

Resan tar 15-20 minuter och du hoppar av på hållplatsen Veterinärvägen.

Upplands Lokaltrafik har infört kontantstopp på bussarna, däremot går det att använda bankkort. Mer information om busstider och biljetter hittar du hos Upplands Lokaltrafik.

Med bil

Ställ in din GPS för att gå till Mark-Vatten-Miljöcentrum (adressen i Google Maps är undervisningsplan 7h, Uppsala. Du kan använda den här länken: https://goo.gl/maps/kzu1pruwnxwjhsmx7). Du hittar flera parkeringsplatser runt byggnaden.

Fakta:

Institutionen för energi och teknik
750 07 Uppsala

Lennart Hjelms väg 9
756 51 Uppsala

Varumottagning
Gerda Nilssons väg 5
756 51 Uppsala

+46 18 671000 (SLU växel)