Hackaton inom nordiskt-baltiskt samarbete för innovation och entreprenörskap

Publicerad: 13 september 2022
Glödlampa på grön bakgrund. Illustration.

SLU deltar i projektet NOBALIS som är ett samarbete mellan nordiska och baltiska universitet med syftet att främja och stärka innovation och entreprenörskap. Nu finns i projektets första fas möjlighet för studenter och anställda vid SLU att delta i ett program där man kan få möjlighet att utveckla en affärsidé.

Den 15 september är det senaste anmälningsdag för att delta i ett nordisk-baltiskt hackaton och match-making event som äger rum den 26 september. Team på 2-3 personer som har en idé och vill utvecka den i tidigt stadium kan anmäla sig till eventet. Man kan också som enskild person anmäla sig och i eventet träffa andra studenter/anställda och arbeta fram en helt ny idé i nya konstellationer (match-making).

Från hackatonet kommer de bästa grupperna/idéerna att bjudas in till ett mentorsprogram under hösten och i mitten av december presentera sin idé för en internationell jury.

Mer information om årets hackaton finns här (pdf-fil): NOBALIS development programme

Läs mer om projektet NOBALIS