1
feb
webbinarium

Marknaden förändras - förändras du?

seminarier, workshops |
Marknad

Vad krävs för att man ska lyckas med att marknadsutveckla sitt företag? Vad gör man om marknaden plötsligt förändras, som till exempel under en pandemi? Och vem tar egentligen hand om de mervärden du skapar i ditt företag, är det du själv eller kanske något annat led i värdekedjan?

Välkommen till det första webbinariet i en serie av tre, med fokus på företagsledning. Webbinarierna är finansierade av EU-projektet Rubizmo och ges i samverkan med SLU Kompetenscentrum företagsledning.

Anders Stumle från Gotland Whisky AB berättar om sin resa för att skapa en marknad för lokalproducerad svensk whisky och hur han etablerade sitt varumärke.

Mattias Dernelid, affärsutvecklare, Grönsakshallen Sorunda, berättar om hur de som grossist samarbetar med producenter samt om strategier för att hantera en marknad som svänger.

Caroline Göransson, affärsrådgivare på Ludvig & Co, berättar om hur du kan få hjälp med att utveckla ditt företag och vad som krävs för att lyckas på marknaden.

Fakta
Tid: 2021-02-01 13:00 - 15:30
Ort: webbinarium
Program

Föreläsare:

  • Anders Stumle, Gotland Whisky AB
  • Mattias Dernelid, Grönsakshallen Sorunda
  • Caroline Göransson, Ludvig & Co

 

Företag är i ständigt behov av utveckling och förmågan att förändras utgör en allt viktigare roll för konkurrenskraften. Vad krävs av just ditt företag för att ligga i framkant i framtiden och vilka förändringar innebär det? Detta diskuterar vi under våren under en seminarieserie finansierad genom EU-projektet Rubizmo, i regi av SLU Kompetenscentrum företagsledning.

Vi får träffa företagare och rådgivare som delar med sig av kunskap och erfarenheter av marknadsutveckling, produktivitetsförbättring samt praktiska lärdomar av innovation.  

 

  

Sidansvarig: marianne.persson@slu.se