Om institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi

Senast ändrad: 05 februari 2024

Vi trivs bra i både gummistövlar och labbrockar och undersöker hur mikroorganismer som svampar och bakterier interagerar med omgivningen. Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi är en del av Biocentrum på SLU i Ultuna, Uppsala.

Genom vår forskning svarar vi till exempel på frågor om hur jord- och skogsbruk kan bedrivas i en värld med föränderligt klimat. Här nedan hittar du kontaktuppgifter och vägbeskrivning till oss.

Kontakter

Prefekt

Nils Högberg (nils.hogberg@slu.se, telefon: 018-671875)

Ställföreträdande prefekt

Magnus Karlsson (magnus.karlsson@slu.se, telefon: 018-671837)

Studierektor för grundutbildningen

Anna Berlin (Anna.Berlin@slu.se, telefon: 018 - 671569)

Studierektor för forskarutbildningen

Karina Clemmensen (karina.clemmensen@slu.se, telefon: 018-671874)

Institutionsadministratör

Jenny Svadling (jenny.svadling@slu.se, telefon: 018-671554)

Institutionsekonom

Arne Andersen (arne.andersen@slu.se, telefon: 018-671554)

IT-support

Les Paul (les.paul@slu.se, telefon: 018 - 672710)

Webbredaktör

Cajsa Lithell (cajsa.lithell@slu.se)

Telefon och adresser

Besöksadress:
Almas allé 5
756 51 Uppsala

Postadress:
750 07 Uppsala

Leveransadress:
Ulls gränd 1
756 51 Uppsala

Hitta till oss

SLU ligger söder om Uppsala centrum. Åk söderut på Dag Hammarskjölds väg, sväng vänster på Veterinärvägen och sedan höger på Ulls väg. Biocentrum (en stor grå tegelbyggnad) ligger på vänster sida. Ingången är på sidan längst bort från vägen. Gå in i byggnaden, rakt fram så långt du kan komma, och gå en våning upp i trappen till vänster. Där hittar du en ringklocka på dörren till Institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi. Det går också bussar som stannar på Ulls väg, se Upplands lokaltrafik för detaljer.