Hoppa till huvudinnehåll

Om institutionen för stad och land

Institutionen för stad och land är en mång- och tvärvetenskaplig institution som fokuserar på de samhälleliga aspekterna av SLU:s ansvarsområden. Vi finns i Ulls hus på campus Ultuna i Uppsala. Nedan hittar du adresser och karta med vägbeskrivningar, kontaktuppgifter till viktiga funktioner samt listor på våra medarbetare.

Vid institutionen för stad och land finns fem ämnesavdelningar som bedriver utbildning och forskning samt två nationella centrumbildningar som genomför regeringsuppdrag, bedriver kunskapsspridning, erbjuder rådgivning och utbildning. Med våra drygt 135 helårsanställda, är vi bland de största institutionerna vid SLU.

Avdelningen för statsvetenskap och naturresursförvaltning

Med enheten för miljöintegrering (där Sidas Helpdesk för miljö och klimatförändringar ingår) samt SLU Centrum för biologisk mångfald.

Publicerad: 19 oktober 2023 - Sidansvarig: anni.hoffren@slu.se