
Integrating regenerative and transformative elements into tourism experience design
Projektet utgår från idén att vissa delar i turismprodukter kan skapa förändring hos turister och leda till utvecklingen av regenerativa tankesätt.
Kunderas upplevelser av turismprodukter utforskas för att identifiera och integrera komponenter som triggar regenerativa tankesätt i turisternas upplevelser.
Kundinsikterna används för att skapa riktlinjer för turistföretag vid utformningen av turismprodukter som innefattar transformativa och regenerativa komponenter. Dessa riktlinjer kommer att sammanföra kundprocesser och affärsprocesser, samt ta hänsyn till interaktiva persProjektet använder fallstudier för att utveckla och utforma riktlinjerna.
Totalt utforskas fyra till sex projektföretag och deras produkter, inklusive regenerativa komponenter Kundinsikter samlas in för att öka förståelsen för de aspekter som behövs för att samskapa denna typ av turistupplevelser.pektiv i både upplevelsen och leveransen av dessa upplevelser.
Text och bilder: Henna Konu