En skylt på en rödmålad vägg som det står Gårdsbutik på
En gårdsbutik är ett exempel på hur lantbruksföretag kan skapa mervärde genom närhet till konsumenten och hållbara affärsmodeller i hela produktionskedjan.Foto: Johanna Grundström

Ämnesgrupp Marknad och management

Sidan granskad:  2025-06-17

Gruppen fokuserar på lönsamhet, ledarskap och mervärden genom produktionskedjan.

Ämnesgruppskoordinator: Jan Larsson
Ordförande: Annika Bergman, Hushållningssällskapet Halland

Ämnesgrupp Marknad och management omfattar kunskapsområden som till stor del har hållbart företagandet i fokus. I inriktningen ingår frågeställningar inom företagens förutsättningar, villkor, ledning och verksamhet utmed hela produktionskedjan inklusive marknad och konsument.

Kontakt

  • Person
    Jan Larsson, Programsekreterare / Ämnesgruppskoordinator - Marknad och management
    Institutionen för människa och samhälle