Project and communication in the agrarian sector
This course prepares agronomy students for their future working life. Agronomists work in the agricultural system with fundamental global challenges related to food security, food safety, ethical and economic animal husbandry, future land use and sustainable rural livelihoods etc. The issues are complex, with many stakeholders and strong opposing opinions and interests. This is the reality that the course prepares these future experts, advisors, consultants or civil servants for. In the course students from all agronomy programmes interact and are given the opportunity to share different experiences and perspectives on the examples that are presented. Within the scope of the course we explore and take advantage of our differences to reflect upon what having differents perspectives and knolwedge on agriculture entails. The tool for handling different perspectives is communication. A substantial part of the course also contains working in projects. The aim of the course is that every student should be able to master tools for handling different roles and situations that professional agronomists meet.
Information from the course leader
2021-08-03
Välkommen till Projekt och kommunikation i den agrara sektorn hösten 2021
Vi startar höstens kurs med samma upplägg som föregående höst på grund av det rådande läget med Covid19. Vi kommer att behöva göra vårt allra bästa tillsammans för att uppfylla kursmålen. De anpassningar från normalsituationen, som vi har gjort är: 1) Alla föreläsningar och studiebesök kommer att ske på distans. 2) Gruppövningar som kräver fysisk närvaro kommer att ske på Campus, men i mindre grupper för att förhindra smittspridning. 3) Litteraturseminarier görs i huvudsak i mindre grupper och här kommer ni kunna välja om ni vill träffas eller genomföra seminarierna på distans. 4) Tänk också på att projektarbetet som löper över hela perioden kan kräva att ni som samarbetar även träffas fysiskt. Vi kommer som vanligt att dela in studenterna i små inriktningsblandade projektgrupper (5-6 studenter) för att arbeta med ett autentiskt projekt från näringslivet. Vi kommer sedan att försöka hålla dessa grupper, och kanske ett fåtal andra grupper tillsammans på övningar för att minska kontaktytorna. Det finns fem obligatoriska övningar, det kommer att finnas möjlighet att ta igen ett missat tillfälle under sista kursveckan. Under första veckan har vi mycket obligatoriskt; kursintroduktion samt presentationer av företag och organisationer kommer att vara på Zoom, men fredagens övning kommer att vara på Campus, så planera redan nu för detta.
Vi ser fram emot att ses vid kursstart! Helena Nordström Källström, Amelia Mutter och Sara Westerdahl
Course evaluation
The course evaluation is now closed
LB0097-10253 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for LB0097
Academic year 2023/2024
Project and communication in the agrarian sector (LB0097-10080)
2023-08-28 - 2023-10-30
Academic year 2022/2023
Project and communication in the agrarian sector (LB0097-10113)
2022-08-29 - 2022-10-31
Academic year 2020/2021
Project and communication in the agrarian sector (LB0097-10196)
2020-08-31 - 2020-11-01
Academic year 2019/2020
Project and communication in the agrarian sector (LB0097-10157)
2019-09-02 - 2019-10-31
Academic year 2018/2019
Project and communication in the agrarian sector (LB0097-10154)
2018-09-03 - 2018-11-11
Syllabus and other information
Syllabus
LB0097 Project and communication in the agrarian sector, 15.0 Credits
Projekt och kommunikation i den agrara sektornSubjects
Agricultural Science Agricultural scienceEducation cycle
Master’s levelAdvanced study in the main field
Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirementsMaster’s level (A1N)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
- 150 credits in one of the Agriculture Programmesor
- an equivalent to 120 credits of which 90 credits in a main field of study of natural or social sciences as well as at least 15 credits in agricultural sciences
Objectives
The course aims to focus on problem areas and train skills that are relevant for agronomists.
On completion of the course, the student should be able to:
Identify and formulate relevant issues related to communication in agriculture and in the rural sector, especially concerning sustainable development.
Demonstrate the ability to analyse different actors’ interests and perspective in agriculture and in the rural sector, demonstrate the ability to collaborate in groups with different composition, reflect on how important factors affect projects and processes and show how conflict of interests and other conflicts can be handled.
Independently analyse complex situations as well as suggest and evaluate different solutions by applying basic theories of and models for communication, especially in relation to the sustainable development of agriculture and the rural sector.
Formulate a project plan, carry out a concrete project based on models for implementation and management of project as well as reflect on risks and limitations that can occur in an ongoing project as well as be able to account for different forms of evaluation and to evaluate the project.
Compare what it implies to work as agronomist in different types of operations in the agrarian sector and adjacent fields as well as reflect on the own occupational identity as agronomist and what different positions imply.
Content
This is a course that should prepare all future agronomists for the future working life. Agronomists work in an agricultural system with different challenges connected to the world food supply such as secure foods, ethical and economic animal husbandry, future land use and sustainability in rural areas. The challenges for future agronomists are complex, not least because there are many actors to handle and strong, sometimes conflicting interests.
Students from all Agriculture Programmes will in the course be offered the possibility to meet others’ experiences and perspective on the different challenges that are presented during the course. The course is planned as a reality in miniature, where we utilise our differences to reflect on what it implies to have different perspectives and knowledge and how one can work with these differences as a starting point. Our tool regarding to work together with people in complex situations are communication.
During the course, many occasions are given to reflect on future professional roles. The course covers professional roles such as advisory and public authority - as well as leadership and its preconditions with a focus on communicative aspects. This is done through study visits and guest lectures as well as in the project work. The aim of the course is that each student should learn to use tools to be able to handle different roles and situations that professional agronomists meet.
The course contains both skills training as well as ways to extend used approaches to situations agronomists can meet in their working life. During the course, skills are trained in practical exercises, while lectures and literature seminars aim mainly to advanced (theoretical) understanding and new approaches. To guide the students, we have focused on a number of central concepts: Actor, participation, democracy, dialogue, information, conflict of interest, communication, complexity, conflict, meta-communication, method (interview - project - research -), perspective-taking, process, professional, project, conversation, collaboration, evaluation and profession.
During the course, concrete projects with current interest for agricultural sector are carried out, where students from different specialisations in agronomy work together. The project work goes on during the whole course. For the project work, there is a supervisor from SLU and an external organisation or a company that has contributed with a current and authentic project idea. In connection with the project work, different aspects and tools around project and process work are observed. The project work as well as the process are evaluated continuously.
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
Passed written and oral presentation of the project work.
Passed individual presentation of the working process of the project.
Passed participation in compulsory course modules.
Passed oral and written exercises.
- If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
- The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
- If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
- For the examination of a degree project (independent project), the examiner may also allow the student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
Transition rules:This course replaces LB0080 Project management and communication for agronomists, 20 credits. The obligation for Degree of Master of Science in Agriculture will be fulfilled through this course also for the students who study according to the old programme syllabus of one of the Agriculture Programmes, 270 credits.
Further information
Grading criteria
Lärandemål 1: Redogöra för grundläggande teorier om och modeller för kommunikation.
Betyg 3: kan redogöra för grundläggande teorier om och modeller för kommunikation
Betyg 5: Studenten kan på ett reflekterande sätt redogöra för grundläggande teorier om och modeller för kommunikation samt jämföra och diskutera teoriernas och modellernas förklaringsgrad i olika kontexter
Examineras genom essätentamen
Lärandemål 2: Analysera komplexa situationer och identifiera frågeställningar, särskilt angående lantbruks- och landsbygdssektorns hållbara utveckling.
Betyg 3: Studenten kan analysera komplexa situationer och identifiera frågeställningar, särskilt angående lantbruks- och landsbygdssektorns hållbara utveckling
Betyg 4: Studenten kan analysera komplexa situationer och identifiera frågeställningar, särskilt angående lantbruks- och landsbygdssektorns hållbara utveckling och kan diskutera förklaringsgraden med utgångspunkt i kommunikationsteorier
Betyg 5: Studenten kan ingående analysera komplexa situationer och identifiera frågeställningar, särskilt angående lantbruks- och landsbygdssektorns hållbara utveckling och kan diskutera förklaringsgraden med utgångspunkt i kommunikationsteorier
Examineras genom projektarbete och essätentamen
Lärandemål 3: Beskriva hur man inhämtar kunskap för att kunna analysera olika aktörers intressen och perspektiv inom lantbruks- och landsbygdssektorn samt ha en orientering om hur intressemotsättningar och konflikter kan hanteras.
Betyg 3: Studenten kan beskriva hur man inhämtar kunskap för att kunna analysera olika aktörers intressen och perspektiv inom lantbruks- och landsbygdssektorn samt har en orientering om hur intressemotsättningar och konflikter kan hanteras
Betyg 5: Studenten kan med hänvisning till både teori och praktik på ett trovärdigt sätt beskriva hur man inhämtar kunskap för att kunna analysera olika aktörers intressen och perspektiv inom lantbruks- och landsbygdssektorn och samt visar en god förståelse för hur intressemotsättningar och konflikter mellan aktörer kan hanteras
Examineras genom essätentamen, övningar och litteraturseminarier
Lärandemål 4: Visa förmåga att argumentera för en ståndpunkt gentemot olika målgrupper.
Betyg 3: Studenten visar förmåga att argumentera för en ståndpunkt gentemot olika målgrupper
Examineras genom övningar
Lärandemål 5: Reflektera över den egna yrkesidentiteten och vad positionen rådgivare, myndighetsutövare och ledare innebär.
Betyg 3: Studenten kan reflektera över den egna yrkesidentiteten och vad positionen rådgivare, myndighetsutövare och ledare innebär
Betyg 4: Studenten kan med hjälp av teori och egna erfarenheter reflektera över den egna yrkesidentiteten och vad positionen rådgivare, myndighetsutövare och ledare innebär
Betyg 5: Studenten kan med hjälp av teori och egna erfarenheter reflektera över den egna yrkesidentiteten och vad positionen rådgivare, myndighetsutövare och ledare innebär samt föreslå realistiska åtgärder för att hantera problematiska situationer och konflikter som kan uppstå i yrkesrollen
Examineras genom essätentamen och studiebesök
Lärandemål 6: Självständigt formulera relevanta problem relaterade till lantbruks- och landsbygdssektorn samt att med yrkesmässiga och vetenskapliga metoder inom givna ramar analysera problemen samt föreslå och kritiskt utvärdera olika lösningar.
Betyg 3: Studenten kan självständigt formulera relevanta problem relaterade till lantbruks- och landsbygdssektorn samt med yrkesmässiga och vetenskapliga metoder inom givna ramar analysera problemen samt föreslå och kritiskt värdera olika lösningar
Examineras genom projektarbete
Lärandemål 7: Redogöra för vad det innebär att arbeta med kommersiell verksamhet, offentlig förvaltning eller intresseorganisationer inom lantbrukssektorn och angränsande områden.
Betyg 3: Studenten kan redogöra för vad det innebär att arbeta med kommersiell verksamhet, offentlig förvaltning eller intresseorganisationer inom lantbrukssektorn och angränsande områden
Betyg 5: Studenten kan med hänvisning till både teori och praktik på ett trovärdigt sätt redogöra för vad det innebär att arbeta med kommersiell verksamhet, offentlig förvaltning eller intresse-organisationer inom lantbrukssektorn och angränsande områden
Examineras genom projektarbete och essätentamen
Lärandemål 8: Visa förmåga till samverkan i grupper med olika samman-sättning, samt reflektera över viktiga faktorer för ledarskap i projekt och processarbeten.
Betyg 3: Studenten visar förmåga till samverkan i grupper med olika sammansättning, samt kan reflektera över viktiga faktorer för ledarskap i projekt och processarbeten
Betyg 4: Studenten visar god förmåga till samverkan och kan analysera sina egna formella och informella roller i samarbetet med andra samt kan analysera och reflektera över faktorer för ledarskap i projekt och processarbeten
Betyg 5: Studenten visar god förmåga till samverkan och kan med hjälp av teori och egna erfarenheter reflektera över samverkan i gruppen samt viktiga faktorer för ledarskap i projekt och processarbeten
Examineras genom projektarbete
Lärandemål 9: Producera en projektplan samt genomföra ett givet projekt.
Betyg 3: Studenten kan producera en projektplan samt genomföra ett givet projekt
Betyg 5: Studenten har producerat en väl genomarbetad projektplan som ger goda förutsättningar att genomföra ett givet projekt samt genomfört och redovisat projektarbetet på ett väl genomtänkt sätt
Examineras genom projektarbete
Lärandemål 10: Reflektera över risker och begränsningar som kan finnas inbyggda i ett pågående projekt samt kunna redogöra för utvärderingsformer och utvärdering av projektet.
Betyg 3: Studenten kan reflektera över risker och begränsningar som kan finnas inbyggda i ett pågående projekt samt kan redogöra för utvärderingsformer och utvärdering av projektet
Betyg 4: Studenten kan med hjälp av teori och egna erfarenheter reflektera över risker och begränsningar som kan finnas inbyggda i det pågående projektet samt kan redogöra för utvärderingsformer och utvärdering av projektet
Betyg 5: Studenten kan med hjälp av teori och egna erfarenheter reflektera över risker och begränsningar som kan finnas inbyggda i det pågående projektet, kan redogöra för utvärderingsformer och utvärdering av projektet samt kan föreslå realistiska åtgärder för att hantera problematiska situationer som kan uppstå under såväl projektprocessen som utvärderingen
Examineras genom projektarbete
Litterature list
- Miljökommunikation. Aktörssamverkan och processledning Författare: Hallgren, L. & Ljung, M. ISBN: IBSN: 9789144033136 Kommentar: (Huvudbok – se till att ha tillgång till ett eget ex under hela kursen!)
- Wilhelmson, L. & Döös, M. 2002. Dialogkompetens för utveckling i arbetsliv. Arbetslivsinstitutet. Västervik: AB CO Ekblad & Co. 1) Projektledning Författare: Hallin, A. & Karrbom Gustavsson, T. ISBN: ISBN: 9789147114801 Kommentar: (Huvudbok – se till att ha tillgång till ett eget ex under hela kursen!)
- Blomberg, J. 2003. Projektorganisationen – kritiska analyser av projektprat och praktik. Malmö: Liber Ekonomi. Främst kap 1. 1) Cox, R. 2016. Advocacy Campaigns and Message Construction. I Environmental Communication and the Public Sphere. SAGE publications. Kap 1, 8. 1) Egidius, H. 2011. Etik och profession: i en tid av ökande privatisering och myndighetskontroll. Stockholm: Natur & kultur. Kap 1 1) Klasson, T. 2010. Professioner i offentlig förvaltning: en lärobok för universitetens professionsutbildningar. Lund: Studentlitteratur. Kap 1, 5 1) Thurén, T. 2007. Vetenskapsteori för nybörjare. Stockholm: Liber. Kap 2, 5, 19 1) Trost, J. 2010. Kvalitativa intervjuer. Lund: Studentlitteratur 1) Westin, M., Calderon, C., Hellquist, A. 2016. Att leda samverkan: En handbok för dig som vill hantera komplexa samhällsutmaningar. Lund: Mediatryck. Del II (s. 32-45).