New search
FÖ0461

The horticultural market

The course comprises market and marketing of horticultural products throughout the value chain. The course aims to give basic knowledge of market and marketing, an understanding of how marketing is a precondition for the ability to meet consumers and users’ needs, and to give understanding of basic market theory. The course includes central concepts such as the value chain, society analysis, economic botany, consumer behavior, market communication, distribution channels, pricing strategies, formation of the value proposition, market theory and marketing strategies for companies and businesses that work with horticultural products and related areas. During the course, qualitative analysis as well as quantitative analysis are used to investigate the market.


Information from the course leader

Välkommen till kursen Trädgårdsmarknaden!

Kursen startar onsdagen den 22 mars då vi börjar med en kursintroduktion klockan 9.15 i Art 1. Där får du i en workshop bl.a. diskutera ”Din bild av marknadsföring” och därefter följer en gästföreläsning av Elin Windfäll från LRF trädgård.

Schema för kursen hittar du på kurshemsidan och på lärplattformen Canvas. Kursen är förlagd till campus med undantag för några få moment, som kommer att ske på zoom. Observera att det inte kommer att gå att följa kursen på distans.

Jag, som är kursledare, heter Boel Rönnblom och är lärare i marknadsföring och företagsekonomi på Institutionen för Människa och Samhälle (IMS). Mitt rum finns på 4:e våningen på slottet och jag kan nås på email boel.ronnblom@slu.se.

Vänliga hälsningar

Boel Rönnblom

Course evaluation

The course evaluation is now closed

FÖ0461-40150 - Course evaluation report

Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.

Additional course evaluations for FÖ0461

Academic year 2023/2024

The horticultural market (FÖ0461-40101)

2024-03-20 - 2024-06-02

Academic year 2021/2022

The horticultural market (FÖ0461-40144)

2022-03-24 - 2022-06-05

Academic year 2020/2021

The horticultural market (FÖ0461-40048)

2021-03-24 - 2021-06-06

Academic year 2019/2020

The horticultural market (FÖ0461-40133)

2020-03-25 - 2020-06-07

Syllabus and other information

Litterature list

1) Marknadsföring - Teori och tillämpningar Tredje upplagan
Författare: Kotler, P., Armstrong, G. & Parment, A. (översättning)

**ISBN: 9781292404530 **


**Kommentar: **Detta är kursens huvudbok. I år använder vi 3 upplagan (blåbär) som är utgiven 2022. Det går också bra att använda äldre versioner eller den engelska( "Marketing: an introduction").

Länk: https://wps.pearsoned.co.uk/ema_uk_he_parment_mark_2/

( Pearsons studentresurssida ovan visar en äldre version)

Course facts

The course is offered as an independent course: No The course is offered as a programme course: Syllabus for Horticultural Management – Gardening and Horticultural Production (BSc) Tuition fee: Tuition fee only for non-EU/EEA/Switzerland citizens: 26170 SEK Cycle: Bachelor’s level (G1N)
Subject: Horticultural Science Business Administration Business Administration Horticultural science
Course code: FÖ0461 Application code: SLU-40150 Location: Alnarp Distance course: No Language: Swedish Responsible department: Department of People and Society Pace: 100%