Project Management for Landscape Engineers 1 - Managerial Accounting
Kursen inleds med en genomgång av företagsekonomiska grundbegrepp och metoder för ekonomisk styrning, kontroll och utvärdering. I synnerhet beaktas kostnadskalkylering samt nyttan och begränsningar av ekonomisk information. Därefter arbetar studenterna självständigt i mindre grupper med ett projektarbete där de företagsekonomiska kunskaperna integreras med studenternas kunskaper inom markbyggnad och -skötsel.
Information from the course leader
Varmt välkommen till Sveriges Lantbruksuniversitet och kursen Projektledning för landskapsingenjörer 1 - ekonomistyrning!
Här kommer allmän information om studentkonto, registrering på kurs, samt annan praktisk information:
Studentkonto
Studentkonto behövs för att komma åt bl.a. Ladok, Canvas och mejl. För information om hur du skapar ett studentkonto, se här: https://student.slu.se/studieservice/it-stod1/support/ny-student-kom-igang/.
Registrering på kurs
Självregistrering till kurs görs i Ladok mellan 2024-08-19 – 2024-09-02. Kom ihåg att du måste vara antagen och registrerad för att gå kursen. Att du som student får tillgång till Canvas innebär inte att du är registrerad och utan registrering riskerar du att förlora din plats på kursen.
Har du antagits till kursen med villkor behöver du skicka din meritlista till kursledaren som avgör om du får registreras. Gör detta så snart som möjligt då granskning kan ta några dagar.
Särskilt studiestöd
Har du behov av särskilt stöd för undervisning ska du informera kursledaren om det redan vid kursstart så att eventuella särskilda arrangemang kan ordnas. Vid examination behöver du följa instruktionerna i anmälan i Ladok för att anmäla extra stöd. Anmälan för extra stöd inför tentamen stänger 15 arbetsdagar före tentamensdagen.
Avbrott på kurs Om du avbryter kursen skall du meddela utbildningsadministrationen på econ-edu@slu.se som i sin tur meddelar kursledaren och lägger in ett avbrott i Ladok efter studentens godkännande. Du kan själv anmäla tidigt avbrott (inom 3 veckor efter kursstart) via Ladok Student på studentwebben.
Tentamina
Du behöver anmälda dig till tentamina i Ladok. Anmälan stänger 10 vardagar före tentamensdagen. Det är inte möjligt med efteranmälningar. Du finner din anonymitetskod i Ladok Student.
På onsdagar kl 12:30-14:30 har vi tentautlämning på institutionen (Ulls hus, plan 4). Du behöver ha med dig din legitimation för detta.
-
Tveka inte att höra av dig till econ-edu@slu.se vid frågor!
Hälsningar,
Utbildningsadministrationen
Course evaluation
The course evaluation is not yet activated
The course evaluation is open between 2024-10-24 and 2024-11-14
Syllabus and other information
Syllabus
LK0449 Project Management for Landscape Engineers 1 - Managerial Accounting, 7.5 Credits
Projektledning för landskapsingenjörer 1 - ekonomistyrningSubjects
Landscape Architecture Business Administration Other social studiesEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Exam, 5 hp | 5.0 | 0001 |
Project 2,5 hp | 2.5 | 0002 |
Advanced study in the main field
First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G1F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
Knowledge equivalent to30 credits landscape architecture
Objectives
The course aims to provide the student with a basic understanding of project management with a focus on financial management. The course integrates students’ knowledge of urban development construction projects with business management methods that form the basis for economic decision-making.
Upon completion of the course, the student shall be able to
Knowledge and understanding:
- Describe key concepts in business administration and process-oriented management with regard to urban development
Skill and ability:
- Apply methods for analysis and evaluation of financial situation
- Apply and critically evaluate basic tools for economic decision-making such as investment assessment.
- Apply methods to establish a project plan for construction projects.
Content
*Subject content: *
The course includes teaching about basic tools for developing and evaluating economic decision-making. It introduces the student to key concepts and economic tools for budgeting, financing, volume analysis, financial analysis, pricing and investment calculation. It discusses the benefits and limitations of economic information.
The course is divided into 5 parts:
- Key concepts in economics with respect to financial statements such as income statement, balance sheet, and cash flow report
- Methods for analysing and evaluating the financial situation of operations such as profitability, liquidity and solvency
- Methods for creating and evaluating economic decision-making bases such as results, and product calculation
- Overall investment assessment methods such as repayment, present value, annuity, and internal rate of return
- In a group project work, make a project plan for a construction project with financial calculation.
*Course implementation: *
The course uses different teaching methods to promote students' learning and discussions through:
Lectures, exercises and/or seminars.
The course focuses on the following general competences:
Teamwork, oral and written communication.
The following components are compulsory:
Seminar
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
Passed examination.
Approved written presentation of project work.
Approved participation in compulsory components.
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Responsible department
Department of Economics
Cooperating departments:
Further information
Litterature list
Ax, Christian, Kullvén, Håkan & Johansson, Christer (2021). Den nya ekonomistyrningen. Sjätte upplagan [Stockholm]: Liber. ISBN 9789147143979
Rekommenderad litteratur
Den nya ekonomistyrningen: Övningsbok med lösningar.
Författare: Christian Ax, Håkan Kullvén ISBN: 9789147110964