New search
SG0249

Marketing and Organization

This course covers and discusses how different companies and organsizations working with forest resources can use marketing and organizational principles from an ethical and sustainable perspective.


The marketing section begins with an theoretical background to the subject. Focus is given to relational marketing and how it affects value creation and customer benefit. The course analyzes and discusses ethical aspects of sustainable marketing in terms of Corporate Social Responsibility (CSR).


The organizational content of the course focuses on cooperation between people and how the group’s dynamics and leadership can affect this collaboration.


Studens are expected to acquire basic knowledge through self-study of the literature and to apply the knowledge at oral discussions in seminars, case studies and in a project. Through external lectures, students will be given the opportunity to discuss applications in the forest industry. Mandatory exercises in the course include active participation in oral discussions in seminars, external lectures and workshops where case studies and or student projects will be presented. The students practice to give feed back on other student´s reports.


Information from the course leader



2021-01-12 Kolla at Du är registrerad på kursen för att säkerställa att Du har en plats på kursen är Du snäll. Vi börjar den 18 januari i zoom. Se preliminärt schema!

2020-11-12 Välkommen till kursen "Marknadsföring och organistion"
Kursen ger Dig grunder i "management" - marknadsföring och organisation. I år kommer vi att genomföra kursen i huvudsak digitalt (föreläsningar). Ett preliminärt schema finns här. Det kommer att uppdateras, och kompletteras med läsinstruktioner. Välkommen! önskar Cilla & Dianne

Course evaluation

The course evaluation is now closed

SG0249-30062 - Course evaluation report

Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.

Additional course evaluations for SG0249

Academic year 2022/2023

Marketing and Organization (SG0249-30173)

2023-01-16 - 2023-02-15

Academic year 2021/2022

Marketing and Organization (SG0249-30080)

2022-01-17 - 2022-02-17

Academic year 2019/2020

Marketing and Organization (SG0249-30013)

2020-01-20 - 2020-02-19

Syllabus and other information

Litterature list

  1. Strategic Marketing in the Global Forest Industries (2018) Författare: Hansen, Erik & Justlin, Heikki [ Strategic Marketing in the Global Forest Industries (2018)] (http://library2.open.oregonstate.edu/strategicmarketing/) Kommentar: Detta är boken i marknadsföringsdelen i kursen. Den är producerad av Hansen och Keikki och finns ÖPPET TILLGÄNLIG på länken nedan som ligger under Oregon State University. Marknadsföringsdelen i kursen har några ytterligare artiklar som jag gör tillgängliga via Canvas.
  2. Samspel i grupp, introduktion till gruppdynamik, Författare: Nilsson, Björn (2016) ISBN: ISBN 9789144110103 [Samspel i grupp, introduktion till gruppdynamik,] (<https://www.pricerunner.se/pl/802-1091558102/Boecker/Samspel-i-grupp-introduktion-till-gruppdynamik-(Haeftad-2016)-priser >) Kommentar: I organisationslära-delen av kursen använder vi Björn Nilssons bok i organisationslära "samspel i grupp, introduktion till gruppdynamik. Den är lättläst och bred - och utgör därför en lämplig grundbok. Övrig litteratur (rekommenderade artiklar) kommer Du åt via SLUs bibliotekshemsida

Course facts

The course is offered as an independent course: Yes Tuition fee: Tuition fee only for non-EU/EEA/Switzerland citizens: 19027 SEK Cycle: G1F
Subject: Forest Science Business Administration Forest science Business Administration
Course code: SG0249 Application code: SLU-30062 Location: Umeå Distance course: No Language: Swedish Responsible department: Department of Forest Economics Pace: 100%