New search
TN0346

Social sustainability of work life, businesses and the society

The course is given as a stand-alone course and will be given as a distance course.



The course provides an introduction to the concept of social sustainability from different perspectives.



When we discuss social sustainability, lots of questions arise that we want to be able to answer:

• What does social responsibility mean for the individual, the leader, the company and society?

• How much responsibility should we take for future generations and what impact do we have in our company or in our environment?

• What does socially sustainable leadership mean?

• How can we work with social sustainability in companies and organizations?



These and similar questions we will delve into during the course.

Course evaluation

The course evaluation is now closed

TN0346-10174 - Course evaluation report

Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.

Additional course evaluations for TN0346

Academic year 2023/2024

Social sustainability of work life, businesses and the society (TN0346-10330)

2023-08-28 - 2024-01-14

Academic year 2022/2023

Social sustainability of work life, businesses and the society (TN0346-10256)

2022-08-29 - 2023-01-15

Academic year 2021/2022

Social sustainability of work life, businesses and the society (TN0346-10321)

2021-08-30 - 2022-01-16

Academic year 2019/2020

Social sustainability of work life, businesses and the society (TN0346-10276)

2019-09-02 - 2020-01-19

Syllabus and other information

Grading criteria

Förklara och konkretisera begreppet social hållbarhet ur ett organisatoriskt, samhälleligt och globalt perspektiv

5

Kan dessutom kritiskt diskutera dessa begrepp och definitioner

4

Kan dessutom förklara begreppet genom att ge konkreta exempel

3

Förklarar begreppet social hållbarhet ur ett organisatoriskt, samhälleligt och globalt perspektiv

Kunna analysera och förbättra den sociala hållbarheten i företagets produktion och värdekedjor

5

Kan också visa prov på att kunna tillämpa ett systematiskt arbetssätt för att göra detta

4

Kan dessutom värdera och diskutera utfallet av ett sådant arbetssätt

3

Känner till arbetssätt för att systematiskt kunna för att planera, genomföra och utvärdera effekterna av insatser för ökad social hållbarhet i verksamheten och dess värdekedjor

Reflektera över betydelsen av ledarskap och organisering för en ökad social hållbarhet i organisationer

5

Kan också värdera olika insatser i organisationen i relation till den sociala hållbarheten

4

Kan dessutom diskutera detta med hjälp av konkreta exempel

3

Kan förklara hur organisation och ledning påverkar den sociala hållbarheten i en verksamhet

Förklara och exemplifiera hur ett företag kan arbeta strategiskt med social hållbarhet och kombinera affärsnytta med lösningar på samhällsproblem

5

Kan ge förslag på och analysera hur en befintlig verksamhet kan utveckla mer socialt hållbara affärsmodeller

4

Kan förklara detta genom att beskrivande exempel

3

Kan förklara hur ett företag kan kombinera affärsnytta med lösningar på samhällsproblem

Reflektera över sin egen professionella roll i utvecklingen mot en ökad social hållbarhet i företagande och samhälle

5

Kunna reflektera över vilka attityder/färdigheter/kompetenser som behöver utvecklas och hur studenten personligen ska gå tillväga för ett livslångt lärande inom detta område

4

Dessutom kunna förklara hur studenten i sin framtida professionella roll kan bidra till ökad social hållbarhet

3

Kunna beskriva hur de egna attityder/kunskap/kompetens inom social hållbarhet har utvecklats under kursens gång

Litterature list

  1. Kursmaterialet utgörs av ett urval av vetenskapliga artiklar och rapporter som tillhandahålls vid kursstart. 1) Carroll, Archie (1991). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, Business Horizons, vol. 34, no. 4. 1) Dees, G. 1998. The meaning of social entrepreneurship. 1) Delve, L och Eriksson, A. 2016. Hållbart och hälsofrämjande ledarskap i vardag och förändring 1) Kimbu, A. and Ngoasong, M. 2015. Women as vectors of social entrepreneurship. Annals of Tourism Research 60 (2016) 63–79 1) Maloni, M and Brown, M. 2006. Corporate Social Responsibility in the Supply Chain: An Application in the Food Industry. Journal of Business Ethics (2006) 68:35–52 1) Michael E. Porter and Mark R. Kramer. 2006. Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility 1) Raworth, K. A safe and just space for humanity. CAN WE LIVE WITHIN THE DOUGHNUT? Oxfam Discussion Papers 1) Vallancea, S., Perkinsa, H, and Dixon, J. 2011. What is social sustainability? A clarification of concepts. Geoforum 42 (2011) 342–348

Course facts

The course is offered as an independent course: Yes Tuition fee: Tuition fee only for non-EU/EEA/Switzerland citizens: 19027 SEK Cycle: Bachelor’s level (G1N)
Subject: Technology Agricultural Science Technology Agricultural science
Course code: TN0346 Application code: SLU-10174 Location: Alnarp Distance course: Yes Language: Swedish Responsible department: Department of People and Society Pace: 25%