Ny sökning
FÖ0461

Trädgårdsmarknaden

Information från kursledaren

Välkommen till kursen Trädgårdsmarknaden!

Kursen startar onsdagen den 20 mars då vi börjar med en kursintroduktion klockan 9.15 i Art 3. Där får du i en kort workshop bl.a. diskutera ”Din bild av marknadsföring” och därefter följer en gästföreläsning av Elin Windfäll från LRF trädgård.

Preliminärt schema finns på kurshemsidan och inom kort även på lärplattformen Canvas. Kursen är förlagd till campus med undantag för några få moment, som kommer att ske på zoom. Observera att det inte kommer att gå att följa kursen på distans.

För er som kanske vill resa och behöver boka biljetter vid påsk kan jag meddela att påskveckan (före påsk) är förlagd till zoom. Fr.om. fredagen den 22 mars t.o.m torsdagen 4 april hålls kursen på distans. Ni är alltså inte lediga, men föreläsningar och grupparbeten kan ske på distans. Fredagen den 5 april behöver ni vara tillbaka då det är ett obligatoriskt moment på campus.

Jag, som är kursledare, heter Boel Rönnblom och är lärare i marknadsföring och företagsekonomi på Institutionen för Människa och Samhälle (IMS). Mitt rum finns på 4:e våningen på slottet och jag kan nås på email boel.ronnblom@slu.se.

Vänliga hälsningar

Boel Rönnblom

Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

FÖ0461-40101 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för FÖ0461

Läsåret 2024/2025

Trädgårdsmarknaden (FÖ0461-40005)

2025-03-25 - 2025-06-08

Läsåret 2022/2023

Trädgårdsmarknaden (FÖ0461-40150)

2023-03-22 - 2023-06-04

Läsåret 2021/2022

Trädgårdsmarknaden (FÖ0461-40144)

2022-03-24 - 2022-06-05

Läsåret 2020/2021

Trädgårdsmarknaden (FÖ0461-40048)

2021-03-24 - 2021-06-06

Läsåret 2019/2020

Trädgårdsmarknaden (FÖ0461-40133)

2020-03-25 - 2020-06-07

Kursplan och övrig information

Litteraturlista

1) Marknadsföring - Teori och tillämpningar Tredje upplagan
Författare: Kotler, P., Armstrong, G. & Parment, A. (översättning)

**ISBN: 9781292404530 **


**Kommentar: **Detta är kursens huvudbok. I år använder vi 3 upplagan (blåbär) som är utgiven 2022. Det går också bra att använda äldre versioner eller den engelska( "Marketing: an introduction").

Länk: https://wps.pearsoned.co.uk/ema_uk_he_parment_mark_2/

( Pearsons studentresurssida ovan visar en äldre version)

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Nej Kursen ges som en programkurs: Trädgårdsingenjörsprogrammet – odling Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 26170 SEK Nivå: Grundnivå (G1N)
Ämne: Trädgårdsvetenskap Företagsekonomi
Kurskod: FÖ0461 Anmälningskod: SLU-40101 Plats: Alnarp Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Svenska Ansvarig institution: Institutionen för människa och samhälle Studietakt: 100%