Ny sökning
FÖ0428

Marknadsföring

Kursen innehåller:



  • Centrala begrepp som är grundläggande inom marknadsföring såsom positionering, differentiering, segmentering, varumärke, prissättning, produktutveckling, kommunikation, påverkansåtgärder och distributionskanaler samt företagsetik och hållbar utveckling utifrån ett "triple bottom line"- perspektiv.



  • Metoder och modeller för marknadsanalys och marknadsföringsplan. Centrala begrepp, metoder och modeller åskådliggörs i exempel från stora så väl som små- och medelstora företag inom jordbruk-, livsmedels-, skogs- och naturresursområdet




Kursen genomförs i kombination av schemalagda aktiviteter såsom föreläsningar och seminarier samt självstudier såsom litteraturstudier och förberedelser. Dessutom förväntas studenten genomföra och redovisa övningsmoment och/eller projekt arbete i grupp med stöd av handledning.


Kursvärdering

Andra kursvärderingar för FÖ0428

Läsåret 2023/2024

Marknadsföring (FÖ0428-40160)

2024-03-20 - 2024-06-02

Läsåret 2022/2023

Marknadsföring (FÖ0428-40076)

2023-03-22 - 2023-06-04

Läsåret 2021/2022

Marknadsföring (FÖ0428-20116)

2021-11-02 - 2022-01-16

Läsåret 2020/2021

Marknadsföring (FÖ0428-20116)

2020-11-02 - 2021-01-17

Läsåret 2019/2020

Marknadsföring (FÖ0428-20077)

2019-11-01 - 2020-01-19

Läsåret 2018/2019

Marknadsföring (FÖ0428-20138)

2018-11-05 - 2019-01-20

Läsåret 2017/2018

Marknadsföring (FÖ0428-20046)

2017-10-30 - 2018-01-14

Kursplan och övrig information

Litteraturlista

Marknadsföring: Teori och tillämpningar (tredje upplagan)

Författare: Kotler, Philip;Armstrong, Gary;Parment, Anders,

ISBN: 9781292404530

Förlag: Pearson

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursen ges som en programkurs: Agrar ekonomi Ekonomi - hållbar utveckling (kandidat) Skogsekonomi (kandidat) Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 26170 SEK Nivå: Grundnivå (G1N)
Ämne: Företagsekonomi Företagsekonomi
Kurskod: FÖ0428 Anmälningskod: SLU-40120 Plats: Uppsala Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Svenska Ansvarig institution: Institutionen för ekonomi Studietakt: 100%