Ny sökning
FÖ0440

Marknadsföringsperspektiv för hållbara livsmedelssystem

Med utgångspunkt i ett systemperspektiv handlar den här kursen om management i livsmedelsrelaterade system. Den grundas på tre värdedimensioner, sociala, miljömässiga och finansiella värden i en cirkulär ekonomi. I kursen blandas teoretiska föreläsningar med empiriska presentationer i en studentaktiv ansats. Denna ansats kommer till uttryck i grupprojekt och seminariedialoger för att fördjupa förståelsen om utmaningar för hållbar utveckling i livsmedelskopplade system.

Information från kursledaren

Welcome to the course! We start November 2nd (2021) and the course runs until January 16th (2022). This course is an advanced marketing class. It focuses on marketing management in food systems, and systems related to food (fiber, transport, services etc.).

I will make a preliminary schedule available on this, the open course home page in September. A final schedule will be available when the course starts. I realize that you need to see the dates for classes in order to make plans for the Christmas vacation. The course is planned to make it possible to take a break over Christmas - but it means working diligently during the semester.

Please make sure you have access to the course book at the start of the course:

Beltz, Frank-Martin & Peattie, Ken, (2012) Sustainability Marketing: A Global Perspective, (2nd Ed.), John Wiley and Sons Ltd. Chichester, the UK.

Additional readings will be available on the Canvas page and through the SLU Library services.

The course runs Monday - Friday (08-16, or possibly 17 on a few occasions). We do not have anyting scheduled for Wednesday afternoons (as is the tradition at SLU).

Looking forward to meeting you (in person, if the Covid 19-situation allows for that). A preliminary schedule is available (under time table).

:-) Cilla

Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

FÖ0440-20166 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för FÖ0440

Läsåret 2023/2024

Marknadsföringsperspektiv för hållbara livsmedelssystem (FÖ0440-20156)

2023-10-31 - 2024-01-14

Läsåret 2022/2023

Marknadsföringsperspektiv för hållbara livsmedelssystem (FÖ0440-20045)

2022-11-01 - 2023-01-15

Läsåret 2020/2021

Marknadsföringsperspektiv för hållbara livsmedelssystem (FÖ0440-20166)

2020-11-02 - 2021-01-17

Läsåret 2019/2020

Marknadsföringsperspektiv för hållbara livsmedelssystem (FÖ0440-20034)

2019-11-01 - 2020-01-19

Läsåret 2018/2019

Marknadsföringsperspektiv för hållbara livsmedelssystem (FÖ0440-20055)

2018-11-05 - 2019-01-20

Kursplan och övrig information

Litteraturlista

  1. Sustainability Marketing: A Global Perspective Författare: Beltz & Peattie [Sustainability Marketing: A Global Perspective] (https://slunik.slu.se/kursfiler/FÖ0440/20034.1920/About_the_course_book-_2018.docx) Kommentar: This is the main course book - you will have articles as course literature as well, for lectures and seminars as well as projects.

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursen ges som en programkurs: Sustainable Food Systems – Master's Programme Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 26165 SEK Nivå: Avancerad nivå (A1N)
Ämne: Företagsekonomi Företagsekonomi
Kurskod: FÖ0440 Anmälningskod: SLU-20166 Plats: Uppsala Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Engelska Ansvarig institution: Institutionen för skogsekonomi Studietakt: 100%