Koordinator för SLU:s medverkan i Baltic Sea Science Center och SLU Vattenforum sökes

Publicerad: 06 mars 2019

SLU deltar i Baltic Sea Science Center (BSSC) på Skansen i Stockholm i samarbete med Stockholms universitet och Skansen. Uppdraget omfattar också att driva och utveckla den interna plattformen Vattenforum som skapar mervärden ur SLU:s vattenrelaterade verksamhet.

Baltic Sea Science Center är ett kunskapscentrum för Östersjöns ekologi och miljöutmaningar med akvarier, utställningsytor, skolsalar och laboratorium. Vi söker nu en koordinator som ska samordna SLU:s aktiviteter på BSSC. Detta ska ske med stöd av den mycket omfattande, vattenrelaterade forskningen och miljöövervakningen som bedrivs på SLU.

Uppdraget består av två delar:

1. Koordinatorn ska samordna SLU:s deltagande i BSSC på Skansen. Detta innebär framförallt att vara den sammanhållande länken mellan SLU och de andra intressenterna i BSSC, och att planera och organisera SLU:s deltagande i olika aktiviteter på BSSC. Det gäller t ex arbetet med uppdatering och utveckling av utställningen, nyhetsflöden och pedagogiska aktiviteter mm. Detta sker i nära samverkan med kunskapsrådet för BSSC, SLU:s ledning och med alla de enheter på SLU som jobbar med frågor av relevans för BSSC. Uppdragets omfattning är i denna del ca 50 %.
  2. Koordinatorn ska driva och utveckla den SLU-interna plattformen Vattenforum. I detta ingår att synliggöra verksamheten såväl internt som externt, att planera och genomföra aktiviteter som bidrar till verksamhetens mål, samt bedriva omvärldsbevakning och till verksamheten och SLU:s ledning lämna förslag på specifika insatser för att nå målet med verksamheten. Uppdragets omfattning är i denna del ca 25 %.

I båda delarna ingår att informera och kommunicera om pågående aktiviteter via webb och sociala medier.

Sista ansökningsdag är 14:e mars.

Läs hela annonsen och sök jobbet här.