Ny tjänst: Professor i statsvetenskap

Publicerad: 03 juni 2022

Nu utlyses en ny tjänst vid vår fakultet: professor i statsvetenskap med inriktning mot förvaltning av naturresurser. Anställningen kommer att knytas till CBM.

Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap skapar en ny forskningsinriktning och rekryterar därför en professor i statsvetenskap med inriktning mot förvaltning av naturresurser, vid institutionen för stad och land.

Professorn kommer att stärka och förnya samhällsvetenskaplig forskning och utbildning om förvaltning av naturresurser, särskilt i relation till politik, policy och policyimplementering. Vid institutionen finns SLU Centrum för biologisk mångfald (CBM) som är ett centrum för produktion och spridning av kunskap om det komplexa samspelet mellan biologisk mångfald och samhällsutveckling. Den annonserade anställningen kommer att knytas till CBM.

Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2022.

Läs annonsen på SLU:s webbsida med lediga tjänster