13 jun

Webbinarium: Internbelastning av fosfor i sjöar

seminarier, workshops |
sjö med vass. Foto.

Lär dig mer om det nya verktyg som forskare och experter tagit fram för att bedöma om ett vatten är internbelastat och hur du kan prioritera eventuella åtgärder.

Välkommen på ett webbinarium där du får lära dig mer om det nya verktyg som forskare och experter från Sveriges Lantbruksuniversitet, IVL Svenska miljöinstitutet, Havs- och vattenmyndigheten och Länsstyrelsen i Örebro län har tagit fram för att bedöma om ett vatten är internbelastat och hur du kan prioritera eventuella åtgärder.

Webbinariet riktar sig till dig som arbetar som handläggare, vattenstrateg eller liknande på en kommun, länsstyrelse eller annan myndighet och organisation.

Medverkar gör bland andra:

• Brian Huser, SLU
  • Robert Almstrand, Havs- och vattenmyndigheten
  • Ernst Witter, Länsstyrelsen i Örebro län
  • Mia Sklenar, Länsstyrelsen i Södermanlands län
  • Mikaeal Malmaeus, IVL Svenska miljöinstitutet

Du anmäler dig via Länsstyrelsen i Västmanlands webbplats. De behöver din anmälan senast den 9 juni 2023.