17 aug

Tejarps gård, Klågerup

Branschråd Växters utställning på Tejarps gård

evenemang |
Affisch som berättar om Grönt kulturarvs tioårsfirande.

Pom och Nationella genbanken deltar i Branschråd Växters utställning "Branschträff Växter" på Tejarps gård.

Den 16-18 augusti arrangeras Branschträff Växter - tre dagar av kunskapsförmedling, erfarenhetsutbyte, diaglog och nätverkande för trädgårdsföretag och verksamheter från hela landet. Som en punkt på programmet anordnas en utställning på Tejarps gård. Här deltar Pom och Nationella genbanken som en av utställarna och informerar om varumärket Grönt kulturarv och arbetet med att bevara äldre trädgårdsväxter.

Utställningen vänder sig till alla som yrkesmässigt eller i sin utbildning arbetar med prydnads- och/eller plantskoleväxter, till exempel med förökning, produktion, handel, användning, kommunikation eller journalistik.

Helena Persson, samordnare för Pom vid SLU och verksamhetsledare för Nationella genbanken

Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning                          helena.m.persson@slu.se, 040-415147, 0735-32 84 92