2 feb

Alnarpsgården, Alnarp

Pom och Nationella genbanken ställer ut på Landskapsingenjörsdagen

evenemang |
Färgfoto som visar humlesamlingen i Nationella genbanken. I mitten av fotot syns en humleplanta som slingrar sig uppför en humlestör. Fotot är taget mitt i sommaren.

Landskapsingenjörsdagen är en årlig bransch- och inspirationsmässa med föreläsningar och mängder av utställare med anknytning till yrket.

Varje år anordnar landskapsingenjörsstudenterna på SLU i Alnarp en branschmässa med företag och organisationer och en rad föreläsningar som har koppling till landskapsingenjörsskap. Landskapsingenjörsdagen anordnas av studenterna som går andra året på landskapsingenjörsutbildningen.

Fredagen den 2 februari 2024 är det återigen dags för den årliga landskapsingenjörsdagen på SLU Alnarp. Pom och Nationella genbanken ställer ut under dagen. Mer information kommer efter jul.

Tid: 2024-02-02 -
Ort: Alnarp