Sökes: professor i statsvetenskap med inriktning biologisk mångfald

Publicerad: 22 mars 2021

En ny professur utlyses nu vid Sveriges lantbruksuniversitet inom ämnet statsvetenskap, med inriktning mot samhällets styrning av biologisk mångfald. Tjänsten placeras vid institutionen för stad och land. Sista ansökningsdag är den 10 maj.

Den nya tjänsten kommer placeras vid institutionen för stad och land. Institutionens forskning och utbildning sker med utgångspunkt i ämnena miljökommunikation, landsbygdsutveckling, landskapsarkitektur samt agrarhistoria, och utvecklas nu även med statsvetenskap som ämne.

Den utannonserade professuren kommer att ha en tydlig koppling till SLU Centrum för biologisk mångfald (CBM), ett forskningscentrum inom institutionen för produktion och spridning av kunskap om det komplexa samspelet mellan biologisk mångfald och samhällsutveckling.

Uppgifterna är bland annat att utveckla och leda en stark forskningsmiljö med internationellt uppmärksammad och framgångsrik forskning, och att bidra till att CBM:s verksamhet utvecklas.

Läs hela utlysningstexten på

www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/lediga-tjanster/ ”Professor i statsvetenskap med inriktning mot samhällets styrning av biologisk mångfald”