Hoppa till huvudinnehåll

Företagsekonomi

Ekonomi är läran om hushållande med resurser i ett tillstånd av knapphet. En av de akademiska disciplinerna är, företagsekonomi, vid SLU kopplad till naturresurser.


Det finns 166 sidor som är taggade med Företagsekonomi:

Om SLU Horticulture

Fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap har ett särskilt ansvar för Verksamhetsområde Trädgård. Förutom interna SLU-motiv för en satsning på trädgårdsområdet,

SLU Horticulture

SLU Horticulture – en samlande kraft inom ämnet trädgårdsvetenskap! SLU Horticulture är ett institutionsövergripande samarbete på fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och

KCF Analys Marknad

KCF vill lyfta vikten av att ha en tydlig marknadsföringsstrategi. Det första man som företagare måste göra är att veta varför man existerar, vilket behov man tillfredsställer och för vem. Utifrån

Ekonomi & Marknad

Vårt fokus är att driva, utveckla och öka medvetenheten och kunskapen om hållbart företagande i de gröna näringarna genom relevant och tillämpbar tvärvetenskaplig forskning. Vi är praktiknära,

Aktuella projekt

Här presenteras pågående projekt, utredningar och annat som våra medarbetare varit engagerade i. Läs till exempel om Sarah Fitz-Koch, en av institutionens doktorander. Hennes spännande forskning om

Kursplan

Aktiva företagare inom de gröna näringarna har ett stort behov av att vidareutbilda sig. För att möta den ökande konkurrensen, hantera framtida utmaningar och för att skapa hållbara företag som är

Strategi

Pelaren Strategi beskriver hur företaget ska uppnå sin vision. Strategin är i sig grundläggande för beslutsfattande i samtliga pelare. Varje steg i utvecklingen bör följa strategin för att man

Artiklar om kurs i strategisk företagsledning

En riktigt bra kurs engagerar på djupet och ger kunskap direkt. Efter en kursträff kan våra deltagare direkt använda sin nyvunna kunskap i företaget eller i arbetet som rådgivare. Kursen strategisk

Marknad

Pelaren Marknad handlar om att alla företag gör ett första strategiskt val: vilken marknad man ska befinna sig på. Ett företag kan givetvis befinna sig på flera marknader. Det valet avgör till stor

Detta är företagsledning

Inom SLU Kompetenscentrum företagsledning arbetar vi med "De fem pelarna" - en arbetsmetod med fem områden som används för att beskriva vad företagsledning omfattar. Marknad, ekonomi, ledarskap,

Produktion

Produktionen beskriver processen för att framställa ett värdeerbjudande till marknaden. Det ska helst göras med så stor verkningsgrad som möjligt och att hela processen från start till slut görs med

Ledarskap

Pelaren Ledarskap behandlar företagarens ledarskapsförmåga och vision, vilket lägger grunden för tillvaratagandet av företagets viktigaste resurs: människan. Ledarskap krävs för att skapa social

Loading…