ULS pedagogiska pris till Karin Blombäck

Publicerad: 07 december 2020
Karin Blombäck, foto.

Varje år utser Ultuna studentkår en lärare för sitt pedagogiska pris. Studenter kan skicka in förslag på personer med motiveringar. I år utsågs Karin Blombäck till mottagare av ULS Pedagogiska pris. Karin arbetar som forskningsledare vid institutionen för mark och miljö.

Det är kursen som pluggar till landskapsingenjör som började 2019 som nominerat Karin Blombäck. Så här lyder deras motivering:

"Med sin djupa kunskap, långa erfarenhet och sitt otroliga engagemang för oss studenter såg Karin till att vi alla inte bara tog oss igenom kursen utan också har med oss det vi kommer att behöva ut i arbetslivet. Ämnet var nytt för de flest av oss, vi drog oss i håret medan Karin gång på gång med ett leende förklarade Darcys lag.

Karin har svart bälte i pedagogik och la dessutom ner hur många timmar som helst på oss. Hon var mån om var och en, hon peppade en inför tentor och omtentor. Hon gav inte upp på oss när vi ibland ville ge upp. Motiveringen är enkel: Tack Karin."

– Det är roligt och hedrande. Priset värmer verkligen, skriver Karin i en kommentar.

ULS har ett vandringspris där Karins namn ska bli ingraverat. Det ska överlämnas vid lämplig tidpunkt, meddelar vice kårordförande Saga Svalelid.

Foto: Viktor Wrange.